16/10/2019
Hendes kæreste truer mig på livet
Hej jeg går til badminton med nogen jeg kender, då har jeg en pige ven, hendes kæreste truer mig på livet og er Bang for og komme til badminton. Eller bare ud for en dør, jeg kan rigtig godt lide og gå til badminton og ville gerne blive ved med det

Svar
Hej dreng på 14 år
Jeg har rettet i dit brev, som du nok har bemærket. Vi er en anonym brevkasse og derfor har jeg fjernet dit navn og skole osv. 🙂
Tak for dit brev, og hvor er det godt du skriver, for det er en skam at badminton - som du rigtig godt kan lide at spille - er blevet et utrygt sted, nu hvor din venindes kæreste truer dig på livet. Det er selvfølgelig ikke i orden og det lyder rigtig ubehageligt, jeg kan godt forstå, at du er bange.
Dit brev er kort, og derfor tænker jeg på, hvor længe det har fundet sted? Han lyder til at være jaloux på dig, fordi du er gode venner med med hans kæreste, har du mon snakket med hende om, hvad du oplever? Fortalt hende hvad det gør ved dig? Det er vigtigt at du ikke går rundt med det her alene, for badminton skal fortsat være et rart sted for dig at komme. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt at du sætter dine forældre ind i truslerne. Hvis du er glad og tryg ved din træner, tænker jeg også, at I skal kontakte ham. Sammen kan I lægge en plan for det videre forløb. Det er vigtigt, at der kommer en voksen ind over, som du føler dig tryg ved, inden truslerne bliver voldsommere, du måske mister dit venskab eller bliver bange for at gå ud for en dør.
Jeg håber, at du får en god snak med dine forældre og at truslerne stopper.
Jeg ønsker dig det bedste!
Christine