17/10/2019
Klemt i systemet.
Hej.
Jeg er voldsramt kvinde med en lille søn på 2 år nu, jeg har været sammen med en djævle som jeg senere hen k forholdet kunne se at han havde narcissistisk personlighedsforstyrrelse, efter det tog jeg mit søn og gik fra men der var ikke nemt og gå der jeg var blivet fanget i så længe tid.
Jeg føler mig klemt i systemet og håbløs og stresset og ked af det , der er ingen som hjælper og jeg ved slet ikke hvad jeg skal mere.
Personen søger og gøre alt hvad han kan for at ødelægge vores liv jeg er bange for han kan for overnatningsamvær bange for han for del i forældremyndigheden. Jeg er BANGE fordi jeg kender personen.
Jeg står og søger advokat til disse sager men ved ikke hvem det kan være der kan hjælpe mig på dette vej til lyset eller den store evig mørk ende.
Jeg er bange for jeg ikke kan passe på mit søn og han til sidst ender til faderen der vil sårge ham uden følelse.
Jeg ved ikke om i kan hjælpe jeg er os blivet vand til at ingen hjælper mig videre men prøver igen og igen. Jeg er virkelig stresset og godt nok træt af alt 🙁

Svar
Kære kvinde på 27 år.
Tak fordi du skriver til os. Og hvor er det beundringsværdigtt at du havde kræfter og vilje til at forlade et forhold hvor du blev udsat for vold.
Nu er du ikke længere voldsudsat og nu skal du finde kræfterne til at komme videre i livet sammen med din søn.
Skilsmisser og samvær er ofte svære ting at komme igennem og du har helt ret i at du skal have hjælp.
Jeg kender ikke rigtig til advokater, men det ved jeg at andre gør.
Jeg vil derfor henvise dig til nogle andre, som jeg håber kan hjælpe dig.
Mødrehjælpen:
København, Nørre Voldgade 80, 1358 København K, 33 45 86 40,koebenhavn@moedrehjaelpen.dk,
www.moedrehjaelpen.dk
Email: moedrehjaelpen@moedrehjaelpen.dk
Telefonnr: 33 45 86 00
Lev uden vold. www.levudenvold.dk. De har mange slags rådgivning og de har juridisk rådgivning til kvinder der er i samme situation som dig, tlf. 31 18 44 41 og rådgivningen har åbent på hverdage kl. 9 -15.
Og der er en hotline til Lev uden vold tlf. 70 20 30 82.
Jeg håber meget at du får hjælp til at blive sikker på hvad der skal ske i fremtiden.
Du er også velkommen til at ringe til os, så kan du tale med en af vores rådgivere. Husk at sige at du har skrevet til brevkassen.
Mange tanker til dig, det er flot at du kæmper for at gøre det rigtige i dit liv.
Herdis