22/07/2023
Mine forældre slår og river i mig
Jeg oplever vold hjemme hos mig.
Min forældre slår mig og de river i mig.
Jeg ved simpelhent ik hvad jeg gør.
Min far tog kvælertag på min søster igår😭.

Svar
Kære du
Først og fremmest, tak for dit brev, og hvor er det godt at du skriver ind til os!
Du fortæller at du oplever vold derhjemme, og at det er dine forældre der slår og river i dig. Det er jeg virkelig ked af du oplever, og jeg kan godt forstå det er svært at vide hvad du skal gøre. Det må være hårdt at være i, når man er en 14-årig pige.
Husk endelig på, at det ikke er din skyld. Det dine forældre gør er ikke okay, og det burde ikke være sådan.
Du fortæller også at din far tog kvælertag på din søster igår. Det lyder rigtig voldsomt, og det må være svært for jer begge to at have en far der gør sådan noget, når han burde passe på jer og give tryghed. Igen, må du huske på at det ikke er okay at han gør sådan noget mod hverken dig eller din søster.
Har du fortalt nogen om hvad det er jeres forældre gør mod jer derhjemme? Måske en voksen du stoler på, som for eksempel en anden voksen fra familien (bedsteforælder, onkel eller moser/faster) eller en lærer? For det kan være rigtig hårdt at gå rundt med sådan noget alene, og vedkommende ville måske kunne hjælpe. Du (og din søster) fortjener at have det godt!
Jeg håber mit svar var til hjælp for dig. Vi har også en chat, som man kan skrive til i alle hverdage kl. 17-20. Dette kunne måske være en mulighed for dig, så du får mulighed for at dele flere af dine tanker og følelser med en af vores dygtige rådgivere herinde. Det skal du i hvert fald være mere end velkommen til.
Med venlig hilsen,
Bryd Tavsheden