19/08/2023
Er det vold, når min far beskylder mig for vold?
Når min far beskylder mig for at jeg har gjort noget er det vold
Eller når han er sur næsten over en ting
Er det enlige vold??

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev! Jeg beklager det sene svar.
Du spørger om det er vold, når din far beskylder dig for at udøve vold eller bliver sur over ingenting. Det lyder hverken rart at blive beskyldt for vold eller at din far bliver hurtig sur! Det er dog svært for mig at sige om der er tale om vold ud fra dit brev. Vold er en handling eller en trussel, som overskrider en persons grænser eller som skader, skræmmer eller smerter personen.
Har du prøvet at snakke med din far om disse ting? Måske I kan få en god snak om, hvordan I ønsker at omgås hinanden.
Du er også meget velkommen til at skrive ind til os på chatten mandag-fredag mellem kl. 17-20 eller ringe til os på telefon 44452090 mandag-torsdag i samme tidsrum. Her kan vi hjælpe dig med at afklare din situation.
Mvh
Bryd Tavsheden