19/08/2023
Min mors mand er truer med at smide mig ud igen, men jeg har ingen steder at tage hen.
Hej jeg er en dreng på 17 og er homoseksuel med ocd og adhd og er vokset op med religiøse forældre fra Balkan af. Har gået på efterskole i et år hvor jeg fik hjælp af kommunen for at komme væk men ellers har min social rådgiver ikke gjordt andet end at gør det være slemmer de hjælper ikke rigtigt. Min mors mand er begyndt og true med at smide mig ud igen men denne gang har jeg ikke et sted og tage hen please hjælp for min social rådgiver gør ikke en skid

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev! Jeg beklager det sene svar.
Du fortæller, din mors mand truer dig med at smide dig ud hjemmefra, og at du ikke har nogle steder at tage hen. Du fortæller, at du er 17 år, homoseksuel, har diagnoser og er opvokset med religiøse forældre. Du fik hjælp til at komme på et efterskoleophold, men nu hjælper din socialrådgiver dig ikke videre.
Det er ikke i orden, at din mors kæreste truer med at smide dig ud. Hjemmet skal helst være en sikker base, hvor man kan føle sig tryg. Og det er sindsygt ærgerligt at kommunen ikke kan hjælpe dig videre! Har du en god lærer, som ville kunne hjælpe dig videre? Måske en god ven du kan tage hen til midlertidlig?
Jeg forstår din frustration og trang til at komme væk hjemmefra! Jeg vil opfordre dig til at kontakte os på vores chat eller telefon mandag-fredag mellem kl. 17-20. Her vil vi kunne hjælpe dig videre på bedst mulig måde ud fra lidt flere oplysninger. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, så du ikke skal gå med alt det her alene!
Jeg håer, at høre fra dig!
Mvh
Bryd Tavsheden