18/10/2019
En forældre der tyraniserer.
Hej,
Jeg ved ikke om jeg er dramatisk, eller fordi jeg er en teenager, men her fornyeligt har en af mine forældre tyranniseret mig til det punkt hvor jeg overvejer at løbe hjemmefra.
Det skræmmer mig hvor meget had jeg får sendt imod mig, der imod fra den person som burde elske mig højst.
Jeg kan ikke holde ud at leve med det længere, vær sød at hjælpe mig.

Svar
Kære dreng på 16 år.
Tak for dit brev og hvor er det godt at du skriver til os.
Det lyder voldsomt og jeg kan læse hvor fortvivlet og ked af det du er blevet.
Dit brev er lidt overordnet, så derfor kan det være svært at svare på dit brev.
Jeg har mange spørgsmål. Er det første gang eller har du oplevet det tit ? Har du søskende der også oplever det ? Var der en særlig situation inden det skete ? Hvordan reagerede din anden forældre ?
Har du en god ven som du kan tale med, eller familie ? Det ville være godt for dig at få talt med et menneske som du stoler på.
Og så er mit råd til dig, at du skriver til vores chat, den har åbent igen på mandag. Så kan I tale om hændelsesforløbet og du kan få bedre råd omkring situationen.
Mange tanker til dig fra Herdis.