30/09/2023
Jeg er en meget følsom pige som stadig føler mig meget påvirket af min ekskærestes opførsel overfor mig.
Hej.
Han var meget kontrollerende, jeg måtte ikke særlig mange ting, men han gjorde det selv. Han havde ramt mig nogle gange hvor da vi var sammen tænkte jeg det var uheld, men nu 7 måneder senere er jeg ikke i tvivl om at det var bevidste handlinger.
Han har skrevet mange lange beskeder, & de rammer mig utrolig dybt indeni, for han vidste lige hvad han skulle skrive for at få ram på mig.
Tror muligvis han var en narcisist..
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre nu. Jeg er stadig ked af det & tanken om at møde en anden gør mig grædefærdig.

Svar
Hej
Jeg er virkelig ked af at høre om din oplevelse med din ekskæreste. Det er vigtigt, at huske, at det ikke er din skyld, og du fortjener at være i et sundt og respektfuldt forhold.
Jeg hører dig fortælle om at han var meget kontrollerende og at du ikke måtte særlig mange ting. Og at han vidste hvordan han skulle få ram på dig.
Det lyder som en virkelig ubehagelig dynamik, det kan jeg godt forstå, at du er ked af! Det er enormt hårdt at være i. Det lyder også for mig, som om at der har foregået en del nedgørelse og måske også manipulation?
Når man oplever at blive manipuleret i et forhold, så kan det være enormt svært at slippe bagefter. Der er så mange tanker omkring, hvad var bevidst, hvis ansvar var det og hvordan kommer jeg videre?
Det er så vigtigt at du ikke er alene om det. I den situation du er i, så har du brug for tryghed og omsorg. Derfor ville det være en god idé at tale med en ven, et familiemedlem eller en professionel, der kan støtte dig i at komme videre. Du fortjener at være lykkelig og finde en partner, der behandler dig med kærlighed og respekt. Det er vigtigt, at give dig selv tid til at komme videre og tillade dig selv, at bearbejde dine følelser i dit eget tempo.
Så vil jeg også fortælle dig om vores samtaleforløb. Her kan du få bearbejdet dine oplevelser sammen med en rådgiver, som ved hvad psykisk vold kan gøre ved en. Her kan du se mere: https://brydtavsheden.dk/hjaelp/samtaler/
Jeg ville anbefale dig, at have fokus på dig selv og gøre ting, der får dig til at føle dig godt tilpas og gør dig glad.
Håber vi hører fra dig igen og at du passer på dig selv
Mvh. BRYD TAVSHEDEN