22/10/2019
Mor taler nedsættende
Hej
Hjemme os mig er jeg næsten altid uvenner med min mor. Men det er ikke bare små diskutioner. Jeg er nogen gange blevet kaldt nedladende ting som møgunge og at hun bare ville ønske at ekg var en rigtig pige. Hun siger også altid at hun ville ønske at jeg var lige som min storesøster. Jeg er altid blevet kaldt djævlen hvor at hun er blevet kaldt englen. Men jeg bliver også tit kaldt det sorte får. Jeg føler mig tit udenfor i min familie jeg føler bare ikke st den som jeg er passer ind. Når min mor kommer hjem er jeg altid bekymret for om jeg får skældud
Håber i kan hjælpe. Ved godt at det nok ikke er så slemt som andres ting

Svar
Kære Pige på 14 år
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver til os.
Jeg synes, at dine problemer er mindst ligeså slemme som andres problemer og det gør mig rigtigt ked af det, at høre at du ikke bliver behandlet ordenligt og føler dig udenfor i din familie.
På mig lyder det som psykisk vold du er udsat for. Måske kunne du skrive til vores chat, så kan vi sammen drøfte hvordan du kan få talt med din mor. Og vi kan hjælpe dig til at du på en god måde får fortalt til din mor at du er ked af den måde som der bliver talt til dig og at du føler at der gøres forskel på dig og din søster.
Kærlig hilsen
Martin