11/10/2023
Jeg har brug for gode råd til efterreaktioner/PTSD efter et voldeligt forhold
Måske er jeg for gammel til at skrive her, men jeg har prøvet google, og kan ikke finde svar.
Jeg har brug for gode råd til efterreaktioner/ptsd efter vold, da jeg lige har fundet ud af, at min voldlige eks er flyttet til samme by, som mig. Jeg var ellers flygtet fra ham. Nu føler jeg mig utryg igen, også selvom jeg ikke har haft direkte kontakt, men kun har set ham i byen og efterfølgende fået bekræftet, at han er flyttet hertil. Hvad kan jeg gøre, for at føle mig tryg igen?

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev!
Du fortæller, at din voldelig ekskæreste er flyttet til samme by som dig. Du beskriver, at det gør dig utryg og spørger til hvad du kan gøre for at blive tryg igen.
Det er desværre helt almindeligt at opleve kraftige efterreaktioner efter et voldeligt forhold. Vores kroppe husker de ubehagelige episoder og genlever det ved at mindet om dem.
Jeg vil anbefale dig at kontakte Projekt Q-værk. De har rådgivning til kvinder, der har været udsat for partnervold og som har brug for at bearbejde det. Du får linket her: https://www.qvaerk.dk/
Ellers vil jeg anbefale at du kontakter Lev Uden Vold. De vil kunne hjælpe dig med at finde det rette tilbud til dig. Du kan ringe til dem på 1888.
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Mvh
Bryd Tavsheden