23/10/2023
Jeg er ked af det i skolen og føler at ingen kan lide mig
Jeg er meget ked af det i skolen Og føler at jeg er deprimeret jeg føler der ingen der kan lide mig 😭

Svar
Hej du
Tak for dit brev!
Du skriver, at du er ked af det i skolen og føler at ingen kan lide dig. Det lyder virkelig ikke rart at gå og have det sådan over i skolen. Jeg får lyst til at fortælle dig, at jeg godt kan forstå hvis det kan føles som om du er helt alene og er den eneste som går rundt og har det sådan. Men der er faktisk mange unge drenge, som har det ligesom dig. Så jeg kan fortælle dig, at du ikke er alene. Det er vigtigt for mig at sige til dig, at alle skal kunne gå i skole og føle at de hører til og det gælder. Også dig. Er de ting du skriver her noget, som du har talt med andre om? Måske du kunne fortælle din klasselærer, hvordan du går rundt og har det?
Du skriver også at du føler at du er deprimeret. Det er jeg ked af at høre. Hvis man døjer med tristhed eller depressive følelser, er det er vigtigt at få talt med nogen om det. Det er ikke noget man skal bære på alene. Også her får jeg lyst til at spørge om du har talt med nogen om dine tanker og følelser? Fx dine forældre eller en anden voksen, som du er tryg ved. Hvis du føler, at du ofte er ked af det er det vigtigt at tage det seriøst, og her kan det være godt at række ud efter hjælp.
Her hos Bryd Tavsheden er vi rigtig gode til at hjælpe børn og unge, som oplever vold i nære relationer. Vores kolleger over hos Børnetelefonen er til gengæld rigtig dygtige i at støtte børn og unge, som har det svært i skolen eller går med svære tanker og følelser. Du kan chatte eller ringe til Børnetelefonen døgnet rundt på deres hjemmeside bornetelefonen.dk eller telefon 116111.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden