31/10/2023
Kontrol og regler
Er det psykisk vold at blive kontrolleret, lave regler. Og mine følelser bliver ikke accepteret, men set ned på eller de skal ændes? Føler ikke der har været plads til mig og jeg er bange for vrede Idag, nervøs og har lavt selvværd?

Svar
Kære dig
Jeg vil starte mit svar med, virkelig at rose dig for, at du skrevet herind med dit spørgsmål og din ærlighed omkring dine følelser og betragtninger. Oplevelser, som jeg ved at det ikke er nemt at være med alene.
Det du skriver bekymrer mig, og jeg kan ikke ud fra dine oplysninger svare entydigt på, om det er psykisk vold. Uanset om det er et familiært, venskabeligt eller kæreste relateret det du skriver ind om, så lyder det til at være nedbrydende for dig som person at være i. Det er nok også det du kan mærke, som har givet dig mod til at tage kontakt til os. Det lyder som om at det er svært for dig at sætte grænser lige nu, og det du kunne du have brug for hjælp til at få gjort.
Kontrol og regler kan helt sikkert være psykisk vold, og det afhænger af den enkelte situation.
Jeg vil virkelig anbefale dig at benytte dig af vores chat, hvor du anoymt kan lukke lidt mere op for din problemstilling, så du kan få professionel sparring og rådgivning af én af vores dygtige rådgivere, da vi rigtig gerne vil hjælpe dig til at få det bedre.
Endnu engang skal du vide, at din henvendelse og mod til at skrive herind kan være starten på noget nyt og godt i dit liv, så kæmpe ros til dig.
Hilsner fra Janett, Bryd Tavsheden