06/11/2023
Min kæreste har været mit utro, truet mig til seksuelle gerninger, ødelagt mine ting, slået mig og udstillet mig på sociale medier.
Hej
Jeg er en pige på 20 år.
For to år siden mødte jeg denne her fyr over Instagram gennem en fælles ven.
Vi begyndte at skrive og han var rigtig sød. Vi mødtes og allerede 2 gang blev vi kæreste så det hele gik meget stærk jeg havde aldrig været i forhold før så jeg vidste ikke hvordan der skulle være. Allerede 3 måneder efter var han mig utro men vi fortsatte og efter jul eskaleret det jeg var kommet der hjem om aften d 25 efter han havde sovet en hel dag morgen efter skulle hans familie holde julefrokost men han kom ikke op til tiden og begyndte så at sætte sig på mig og give mig lussinger og tvang mig til at give ham blowjob jeg turde ikke gøre noget jeg turde ikke råbe om hjælp jeg frys og gjorde som han sagde. Derfra eskaleret det det blev mere og mere han slog mig og han begyndte at gøre skade på mine ting rive mit tøj op og smadre min ting såsom min Mac, tøj, og har gjordt skade på min bio fordi jeg har været ved at køre. Jeg vidste det var forkert men tilgav ham gang på gang til sidst begyndt han at slå mig med “våben” han havde et bat han slog mig så hårdt med jeg ikke kunne gå ordentlig i lang tid. På et tidpunkt var jeg på vej til at gå fra ham og der stak han en saks i armen på mig, heldigvis for mig var det på forarmen men jeg turde ikke gå fra ham og han var jo os sød ellers. Da der var gået lidt mere en to år af vores forhold fandt han ud af koden til min snap hvor han fik det til at se ud som om jeg ville begå selvmord. Og der tog jeg mig sammen til at blokere ham og gå fra ham. Men nu jeg stoler ikke på nogle, jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre, jeg føler mig låst, jeg er bange for hvad han kan finde på?

Svar
Kære du,
Først og fremmest vil jeg skrive at det er så godt du har skrevet herind, det er meget voldsomt det du har været ude for og det er jeg super ked af at du har oplevet. De ting som du har oplevet får jeg lyst at skrive slet ikke er din skyld og en kæreste burde ikke opfører sig sådan, det er helt uacceptabelt.
Det jeg hører dig sige er at du har været i et forhold hvor din daværende kæreste har været dig utro, truet dig til seksuelle gerninger, ødelagt dine ting, slået dig og udstillet dig på sociale medier.
Det du har været udsat for er meget alvorligt og ikke mindst ulovligt, jeg kan godt forstå at du føler dig bange for hvad han kan finde på. Jeg bliver faktisk også bekymret på dine vegne, da det er mange voldsformer du har været udsat for over lang tid.
Du skriver at det er dit første forhold som du har været i, jeg får lyst til at fortælle dig at det slet ikke er sådan et normalt forhold skal være eller se ud. Du fortjener at være i et forhold som gør dig tryg og glad, hvor du ikke er bange for hvad han kan finde på at gøre ved dig.
Jeg hører dig sige at du ikke stoler på nogle, at være i sådan et voldeligt forhold kan nemlig godt skabe bivirkninger for dit mentale helbred og gøre at det er svært at stole på andre relationer i sit liv.
Hvordan kommer du videre?
Det du har været udsat for er meget alvorligt og slet ikke okay, jeg for lyst til at spørge om du har nogle i dit liv som du kan snakke med? Det er nemlig vigtigt at kunne sætte ord på det du føler og tænker. Hvis du ikke har nogle som du kan åbne op overfor, synes også at du burde skrive ind i vores chat den har åbent hverdag man-fre fra 17-20, her ville vi kunne hjælpe dig yderligere. Ellers kan du ringe til levudenvold.dk på 1888, de ville kunne hjælpe dig med evt. at finde et krisecenter du kan opholde dig på, så du ikke skal være bange for hvad din exkæreste kan finde på.
Jeg håber virkelig at dette brev har kunne hjælpe dig på vej også håber jeg at du vil skrive ind til os på chatten, her vil vi nemlig kunne hjælpe dig endnu mere <3
Mange hilsner, Bryd Tavsheden.