08/11/2023
Jeg lever i et usundt forhold og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Hej... Jeg har ikke lyst til at ringe, da det både er virkelig svært pga min kæreste og fordi at jeg finder det ubehageligt, at tale med fremmede.
Men situationen er, at jeg er i usundt forhold både psykisk og lettere fysisk, jeg ved det godt. Og har vist det længe, mit problem, er at jeg ikke magter konsekvenserne, jeg magter ikke tanken om at han dukker op på mit studie, opsøger min familie, opsøger mig og alt det der, jeg ved der kommer med det.
Jeg magter det ærligt ikke. Jeg ved ikke om jeg søger råd, vejledning eller bare en der lytter. Men nu har jeg i hvert fald skrevet...
Mvh C

Svar
Kære C,
Først og fremmest vil jeg sige tak for dit brev. Det er virkelig sejt at du skriver ind!
Det at du skriver ind er så fint, da det nogle gange kan være svært at snakke i telefonen.
Derfor kan man altid skrive til os på vores brevkasse eller vores chat, hvor vi rigtig gerne vil snakke om det, som du har behov for.
Du skriver at du lever i et usundt forhold, som du er meget opmærksom på. Jeg læser, at du gerne vil ud af forholdet, men at du ikke frygter de mulige konsekvenser der kan være.
Det at være i et forhold som er usundt, kan være rigtig hårdt for en. Hvor er det godt at du tænker, at du gerne vil ud af det. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at skulle ud af forholdet. Og alle de tanker der muligvis kan være, vedrørende dette.
Men jeg tænker, at siden du skriver, at du ikke har lyst til at leve sådan her, i et forhold hvor du ikke har det godt. Måske du kan genkende det? Og måske er det de mulige konsekvenser værd, så du får det bedre?
Det som vi kan her hos Bryd Tavsheden, er at rådgive støtte børn og unge som har oplevet vold i nære relationer, om præcis det som du har behov for.
Jeg håber derfor at du vil skrive ind til chatten, så vi sammen kan finde ud af, hvordan du bedst mulig klarer det i din situation.
Vores chat har åben mandag til fredag mellem 17-20.
Mvh
Bryd Tavsheden