24/11/2023
Blev overfaldet.
Hej brydtavsheden. Tilbage i 2020 var jeg ude for et overfald, som desværre stadig sidder i mig den dag i dag. Overfaldet blev begået af 3 piger, to af dem kendte jeg og den tredje kendte jeg slet ikke. Det sidder stadig i mig den dag i dag, og jeg har on and off døjet med angst og nogle PTSD lignende symptomer de her 3 år der er gået. Jeg går rundt med en vrede indeni mig, som kommer og går hele tiden. Samtidigt føler jeg heller ikke at jeg har fået noget retfærdighed, når det kommer til det der er sket. Jeg meldte nemlig overfaldet da det skete, og har i disse 3 år ventet på en retssag, to gange er den blevet aflyst indtil videre. Prøver at komme videre, fordi jeg udemærket godt ved at det er for mit eget bedste. Men det er virkelig svært. Har i måske nogle gode råd til mig, som jeg kan bruge fremadrettet?

Svar
Kære pige på 23 år.
Tak for dit brev. Det er en grim og voldsom oplevelse som du beskriver.
Og desværre har det taget alt for lang tid inden retsmødet er kommet i gang. Og det har en negativ effekt på dig, at der ikke er en afgørelse.
Og du mærker stadig konsekvenserne af overfaldet.
Har du mon fået professionel hjælp ?
Jeg tænker at du kunne have det godt med at få talt med nogen om hændelsesforløbet og om dine reaktioner.
Du kunne skrive til vores chat. Du kan finde den på vores hjemmeside.
Du kan også henvende dig til din læge og bede om en henvisning til en psykolog. Det er gratis for dig, men der er ventetid. Jeg ved ikke hvor længe.
Jeg vil også anbefale dig at henvende dig til Offerrådgivningen. Særligt fordi du jo har været ude for et overfald. De er særligt trænede i at støtte ofre for forbrydelser. Du kan finde dem og deres tilbud på nettet.
Jeg håber at du kan bruge nogle af mulighederne, så du kan komme videre i dit liv.
Bedste hilsner
Brevkassen.