25/11/2023
Sex der blev grænseoverskridende.
Hej
Jeg en pige på 17 der har haft noget med en på 18 i et stykke tid nu. Vi har haft det utrolig godt, og har på mange måder følt han var nærmest perfekt, derfor er det også utrolig hårdt for mig at jeg er i tvivl om det var vold eller ej.
Vi har snakket om grænser forholdsvis tydeligt og vi har begge vist interesse for noget lidt mere voldsomt, når det kommer til sex, men vi har altid sagt hinanden bare skal sige til og vi ville ændre noget/stoppe.
Situationen er den, at her den anden dag var vi kommet op og skændes til en fest. Vi var begge rimelig godt påvirket og vi blev enige om bare at la den lægge, da vi ikke kunne blive enige. Senere på natten da vi kom hjem, lægger vi op til noget og han vælger at involvere et bælte. Hvilket var fint med mig, da det var noget vi havde snakket om. Noget der ikke var fint var, at han så ender med at slå utrolig hårdt og jeg prøver at få ham til at stoppe imens jeg griner, for ikke at ødelægge stemningen. Han bliver så ved med at slå og vende mig tilbage rundt. Får aldrig sagt stop, men siger dog nej en del gange, stadig imens jeg griner. Det ender med tilsidst at jeg er nødt til at rykke mig helt væk, fordi smerten er så stor og han ikke stopper.
Dagen efter er hele min hofte og røv fyldt med blå mærker og jeg kan ikke ligge på siden. Han indser lidt hvor hårdt han egentlig slog og underskylder (han har siden sagt han aldrig vil gøre det igen).
Jeg ved ikke hvor grænsen går til vold, når det jo egentlig ikke var hans intension, men kan ikke lade vær med at føle han også "straffede mig" fra skænderiet tidligere.
Jeg føler jeg beskytter ham for punkter og overreagerer meget på andre. Jeg føler ikke han burde tænde på, at se en han elsker i smerte, men samtidig er hans evne til at læse rummet ikke eksisterende når han er fuld.
Lige nu er jeg bare forvirret og skræmt over hele situationen, og kunne godt bruge noget hjælp.
-På forhånd tak 🙂

Svar
Kære pige på 17 år.
Det lyder som en ubehagelig oplevelse som du har haft sammen med din kæreste. Det er jeg rigtig ked af at høre!
Jeg vil starte med at fortælle dig, hvad jeg læser dig skrive og herefter prøve at komme med et godt råd.
Du fortæller, at i har et skænderi, som i lader ligge, fordi i ikke kan blive enige. Herefter kommer i hjem og har i sex, som bl.a. involverer et bælte. Det har i snakket om, så det er egentlig okay. Men det bliver for voldssomt og du prøver at stoppe det mens du griner, for ikke at ødelægge stemningen. Han bliver ved og du må til sidst rykke dig væk. Dagen efter gør det ondt og han siger undskyld.
For mig lyder det som om, at i er igang med at eskperimentere med sex. Når man gør det, så er det vildt vigtigt at man kommunikerer med hinanden. Det lyder også som om, at der var noget omkring grænser og hvornår man skal stoppe som i ikke helt havde snakket om - det vil jeg anbefale jer at gøre! Jeg hæfter mig dog også ved at siger undskyld og indser at det var for hårdt. Det fortæller mig, at han ikke er ude på at gøre dig ondt - tænker du mon også det eller?
Jeg bliver faktisk i tvivl om han forstå dit nej som et legende nej eller det alvorlige nej som du selv mente det var - det er rigtigt vigtigt at i får snakket om det - fordi han skal selvfølgelig stoppe, hvis du mener nej. En god ide her er at have et safe word!
Jeg kan ikke vurdere ud fra det du beskriver om det er vold - dertil skal jeg bruge flere informationer. Men jeg hører dig fortælle at det var en rigtig ubehagelig oplevelse og det skal jo tages alvorligt!
Du skriver videre, at du er tvivl om han straffede dig den nat og at du føler du beskytter ham nogle gange og overreagerer andre gange Du er forvirret og skræmt og vil gerne have hjælp.
Det kan jeg virkelig godt forstå og det er da en mega ubehagelig situation!
Lige nu vil mit bedste råd til dig være at snakke med din kæreste - du har et billede af at han tænder på se dig i smerte, men er det faktisk det, der skete hos ham? Kom det ud af hans hænder undervejs og er han selv skamfuld idag? Vil han lytte til dig, når du fortæller hvad der sker hos dig? Respekterer han dine grænser?
Det er så vigtigt at få de her snakke, selvom det kan være svært.
Jeg bliver lidt bekymret for, hvad der sker når han er fuld. Jeg tænker ikke det er en god ide, at i den type sex, når han/i har drukket - det skal ske under mere sikre forhold.
Så, snak med din kæreste og hold fast i dine grænser! Prøv samtidig at være nysgerrig på, hvad der skete hos ham den aften. Hvis det er svært eller at du oplever at han ikke respekterer dine grænser, så skriv til os på chatten, så snakker vi om det hele. Den har åben mandag-fredag 17-20.
Mange hilsner
Anders