29/11/2023
Vores lille datter vil ikke have nattøj på
Hej Brevkasse
Min mand og jeg er lidt uenige om, hvordan man skal agere i sådan en situation. I går ville vores datter ikke have nattøj på, så min mand "ringede til julemanden" og sagde, at han ikke skulle komme forbi i år, fordi vores datter ikke ville høre efter og tage nattøj på. Det gjorde selvfølgelig, at hun fik nattøj på hurtigt, men jeg synes det var den forkerte måde at gøre det på.
Er det mig der er for meget?

Svar
Kære du
Mange tak for din henvendelse til Bryd Tavsheden, som tilbyder hjælp og rådgivning til børn og unge, som har været udsat for fysisk eller psykisk vold og overgreb.
Ud fra det du skriver, tænker jeg, at dit spørgsmål handler om noget helt andet nemlig hvordan man som den voksne og forældre agerer og hjælper det lille barn, når det kommer i trodsalderen.
Der findes mange andre hjemmesider, som kan hjæpe dig på det område, så må jeg foreslå dig at du søger på nettet for den rette hjælp.
Skulle din henvendelse alligevel også handle om overgreb, eller kender du andre som har været udsat for overgreb, så er både du og de velkomne til at kontakte Bryd Tavsheden.
Håber I alligevel får en god jul med din datter - også selvom julemanden ikke skulle komme forbi.
Varme hilsner
Bryd Tavsheden