11/12/2023
Hvorfor ønsker jeg være sammen med ham eftersom han slog mig?
Hej
jeg er en ung pige på 20 som har været i forhold i 2.5 år cirka min kæreste slog op med mig en uge siden, og har haft ydet både psykisk, fysisk vold imod mig, han har allerede fået en ny kæreste og jeg kan simpelthen ikke forstå det! hvorfor vælger han hende frem for mig? jeg føler at det min skyld han gik fra mig, jeg forstå ikke hvad jeg har gjort galt, vil så gerne vide det, og hvorfor ønsker jeg være sammen med ham eftersom han slog mig? jeg gjorde alt for ham skubbede 1000 grænser for ham. hjalp ham, var der for ham lånte ham penge som jeg aldrig får tilbage fik skylden for alt der er sket i forholdet og hvorfor sidder jeg forsat her og græder efter ham eftersom han bar er videre . jeg er sikkert bare glemt jeg forstå ik hvordan han er videre efter så mange år og mest af alt minder.. jeg kan snart ik være mere i det, og jeg kan ikke være i følelsen af skyldfølelse mer over vi ik er sammen.

Svar
Hej du
Tak for dit brev!
Jeg kan forstå at din kæreste gennem 2,5 år har slået op med dig og at han har udsat dig for både fysisk og psykisk vold. Først og fremmest, hvor er det godt at du skriver her ind til Bryd tavsheden. Dernæst er jeg ked af at du har været udsat for det du har, det fortjener du ikke.
Du skriver også at du føler at det er din skyld at han gik og at du er uforstående over at han allerede har en ny kæreste. Det er aldrig let når en kæreste ikke er en kæreste mere, og det gør det bestemt ikke lettere når han hurtigt har fundet en ny. Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt at være i, og at du sidder med en masse tanker om hvad du mon kunne have gjort for at det ikke var endt sådan.
Du skal vide at det er helt almindeligt at have de følelser du har, også skyldfølelsen, men i dit brev fortæller du faktisk også hvor meget du faktisk har gjort for ham. Dette lyder for mig som om at du har været en rigtig god kæreste, men at han til gengæld ikke har behandlet dig godt, idet han har udsat dig for både psykisk og fysisk vold..
Jeg bliver nysgerrig på om du mon har talt med en veninde/ven eller måske en af dine forældre om det, eftersom du snart ikke kan være i det mere. Det kan nemlig være hårdt at gå rundt med så mange tanker og følelser alene, så det ville måske hjælpe dig, hvis du taler med nogen om det.
Håber svaret var til hjælp for dig, og husk endelig på at du altså fortjener at blive behandlet godt!
Du er selvfølgelig også mere end velkommen til enten at skrive eller ringe ind til os. Vores chat har åbent mandag-fredag kl. 17-20 og tlf. mandag-torsdag kl. 17-20.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden