15/12/2023
Min kæreste slår
min kæreste er voldelig overfor mig når vi er sammen. hun slår og hendes humør ændrer sig på ingen tid. hun kan være rigtig glad det ene sekund, men det næste slår hun mig. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da hun er højere end mig og større

Svar
Kære du.
Jeg beklager at du ikke har fået svar indenfor 24 timer - dette er grundet sygdom.
Du fortæller at din kæreste er voldelig overfor dig.
Det er jeg rigtig ked af at høre. Det fortjener du ikke! Jeg vil skrive hvad jeg hører dig fortælle og prøve at hjælpe dig, så godt jeg kan.
Du skriver, at din kæreste slår og at hendes humør ændrer sig på ingen tid.
Jeg tænker, at det må være rigtigt angstprovokerende at være i. Tanken om, at man ikke ved, hvornår ens kæreste bliver sur og slår må være rigtigt hårdt! Og sådan skal det jo ikke være. I et forhold skal man kunne føle sig tryg og sikker. Når du tænker over det, hvad tror du så, årsagen er til at din kæreste har så svært ved at styre sig?
Jeg håber også at du ved, at det på ingen måde er din skyld!
Du fortæller, at du ikke ved hvad du skal gøre, da hun er højere og større end dig.
Jeg kan forstå at du føler dig fysisk afmagtet her. Det er der rigtigt mange, som lever i voldelige forhold der gør. Men fysisk størrelse giver ingen ret eller lov til at behandle andre dårligt!
Det er rigtigt vigtigt, at du står op for dig selv her. Er det noget du føler, at du selv kan gøre?
Hvis du ikke føler, at du selv kan sige fra overfor din kæreste, så kan du få hjælp til det. Du er ikke alene!
Er der en veninde/ven eller en fra familien der kan hjælpe dig?
Hvis ikke vil vi rigtig gerne hjælpe dig med, hvordan du kan passe på dig selv i forholdet. Skriv eller ring til os mandag-fredag fra kl 17-20, hvor vores rådgivere sidder klar til at snakke med dig.
Håber vi hører fra dig igen 🙂
De bedste hilsner, Anders