30/12/2023
Nogen i min familie har udsat mig for seksuelle overgreb
Hej
Jeg vil gerne fortælle noget fra mit liv. Nogen i min familie har udsat mig for seksuelle overgreb. Det er en følelse, der sidder i hele kroppen. Når døren går op, lister ind men jeg hører det
hele og ved det. Hænder på kroppen. Det begynder nu og stopper aldrig. Men jeg er da glad for at min krop, kan bruges til noget. Lukker øjnene tænker på noget andet. Smerte.
Bagefter ligger jeg alene i mørket, nøgen og fryser. Ønsker det aldrig sker igen.
Tak fordi at i lyttede

Svar
Hej,
Mange tak for dit brev!
Du kan tro vi lytter og læser hvad du skriver og bliver ked af det og vred på dine vegne. Det er helt forkert hvad du bliver udsat for og din krop skal ikke bruges af nogen! Hvor er det godt du skriver ind til os. Det er vigtigt at du får fortalt det til en du stoler på og er tryg ved! Har du en god ven eller familiemedlem du kan betro dig til? Hvis ikke du ved hvem det skulle være, synes jeg at du skal tage kontakt til os! Vi vil meget gerne lytte og hjælpe dig. Det du bliver udsat for er overgreb og strafbart.
Vores chat er åben mandag-fredag mellem kl. 17-20, og vores telefon er åben mandag-torsdag i samme tidsrum. Jeg håber, at du har modet til at skrive ind til os eller ringe, så vi kan hjælpe dig.
Alt det bedste til dig, lige nu der hvor du er!
Mvh
Bryd Tavsheden