24/01/2024
Mine bryster vokser ikke - hvad skal jeg gøre
Hvorfor vokser mine bryster ikke ikke og jeg har heller ikke hår nogle steder eller mens hvad skal jeg gøre???

Svar
Kære du
Jeg vil starte med at fortælle dig, at det er meget forskelligt fra pige til pige, hvornår puberteten starter, altså hvornår brysterne vokser, hvornår der vokser hår nye steder på kroppen og hvornår menstruationen starter. Tit kan man tale med sin mor om det, fordi det ofte er sådan, at en datter kommer i puberteten nogenlunde i samme alder som sin mor.
Derfor vil jeg foreslå dig at tale med din mor. Og hvis det er svært for dig, vil jeg foreslå dig, at du taler med din læge om det, så du ikke går og bekymrer dig om det.
Når det er sagt, så vil jeg også fortælle dig, at hvis du føler du bliver mobbet, drillet eller på anden måde føler dig udsat for fysisk eller psykisk overgreb, fordi dine venner eller andre i din klasse allerede er kommet i puberteten, så skal du endelig kontakte Bryd Tavsheden på vores chat.
Der kan vi nemlig sammen finde ud af, hvad du kan gøre. Det er det vi hos Bryd Tavsheden er rigtig gode til at hjælpe med.
Kan du passe godt på dig selv.
Varme hilsner
Bryd Tavsheden