26/01/2024
Far slår og tager hårdt fat.
Der jeg cirka lige var staded i børnehaven slog min far. Altid og kastede ting efter mig og min familie fordi han er syrisk syg. Den yngste min hjerne ik kan kom af med er at en sen aften sad min far nede i sofaen og så tv. Og jeg var ik sor gammel den gang. Men jeg hade det ik sår godt sår jeg går ned til ham og siger at jeg har der skid sår at siger jeg skal tage noget at drik sår det gjorde jeg. Men sår der jeg begyndte at drikke vandet kun jeg merke at jeg skulle kasteop. sår vandet spuled over det hele sår min far blev mega sur og tog min i aren og kastede min over sofaen. Og det lyder nok som ingen ting men min hjerne kan bære ik kom af det.

Svar
Kære pige på 11 år.
Det er godt at du skriver til os. Fordi det du oplever er ikke i orden.
Uanset om din far er sur eller vred, så har han ingen ret til at slå dig eller tage hårdt fat i dig. Det er forbudt at slå sine børn.
Du skriver ikke noget om din mor. Ved hun hvad der sker ? Måske du kunne tale med din mor om hvad der er sket. Eller måske har du en anden voksen som du stoler på og som du kan tale med . Måske er lærer eller en pædagog.
Det er nemlig vigtigt at du kan tale om hvad der sker. Og en voksen kan hjælpe dig til at finde ud af hvad der skal ske.
Måske din far skal have hjælp. Hvis han er psykisk syg skal han måske tale med en læge og få noget medicin, så han kan få det bedre, og ikke lader noget gå ud over dig.
Du kan også skrive tl vores chat og på den måde få talt meder om hvad der sker og hvad vi kan hjælpe dig med at gøre.
Mange tanker til dig.
Hilsen
Brevkassen.