22/02/2024
Mænd presser til at sende billeder.
Hvad skal man gøre vis gammel mænd prøver at presse en til og sende billeder af sig selv og de godt ved hvor gammel man er

Svar
Kære pige på 12 år.
Tak for dit brev, der er super godt at du skriver til os.
Det er meget alvorligt når en voksen mand presser dig om at sende billeder af dig selv.
Og vigtigt ikke at sende billeder.
Og hvad kan du gøre når det sker, at de vil presse dig til at sende billeder. Jeg ved ikke hvad de presser med, måske truer de med at sladre om noget som de voksne ikke ved.
Uanset hvad den mand ved om dig eller kan lyve om dig, så er det vigtigt at du får det sagt til en voksen. Kan du sige det til en af dine forældre ? eller en voksen på din skole ?
Du kan også ringe til Børnetelefonen 116 111, de har åbent til kl. 23. De har meget erfaring med hvad man kan gøre.
Du kan ringe til os, men vores telefon er først åben igen på mandag.
Jeg håber meget at du får hjælp hurtigt, så du ikke skal være truet.
Mange hilsner
Brevkassen.