07/03/2024
Min kæreste bestemmer - nogle gange mod min vilje
Min kæreste bestemmer virkelig meget for mig. Følger mig tvunget til nogle ting mere end andre, heldigvis ikk sex eller andet sexuelt. Han bestemmer hvordan jeg skal opføre mig eller hvem jeg er sammen med de og de tidspunkter. Han bestemmer alt over mig jeg har gjordt nogle fucket op ting, et par gange. Og efter bestemmer han alt. Jeg forstår ham virkelig men i går sagde han nogle meget sårene ord, som “jeg stoler ikke på dig mere” “jeg kan stole på dig når du har opført dig som et normalt menneske i over et år” jeg har adhd så det er lidt svært. Den eneste grund til han siger de her ting er fordi jeg var inde ved nogle drenge og hjælpe dem med at rode op (vi går på efterskole)
Nu han vildt sur på mig. I dag spurgte jeg om han løg værd gang jeg har sprugt om han elsket mig eller sagde han elsket min krop han sagde “ jeg elsker dig ikke jeg løg og kan godt lide din krop nogle gange når du ikke skære i dig selv” det var meget sårende ord at få afsvide af en man elsker. Hvad skal jeg gøre brudte jeg slå op med ham eller?

Svar
Kære du
Hvor er det godt du stiller det spørgsmål og også stiller dig selv spørgsmålet om, du bør slå op med din kæreste.
Når jeg læser det du skriver, så synes jeg du skal slå op med ham. Det synes jeg fordi, jeg ikke oplever, at han er rigtig god ved dig, når han siger noget til dig, der sårer dig og når han vil bestemme hvem du skal være sammen med og hvordan du skal opføre dig.
Det virker som om, han vil lave om på dig, så du bliver som han gerne vil. Og det tænker jeg ikke er godt for et kæresteforhold - og heller ikke for dig.
Nu kan det nogle gange være svært at slå op med en kæreste og måske vil din kæreste ikke lade dig slå op. Hvis det er tilfældet synes jeg, at du skal kontakte os på vores chat, så vi kan hjælpe dig.
Jeg bliver bekymret for dig, fordi du skriver, at din kæreste siger, at du skærer i dig selv. Mon det er rigtigt?
Jeg spørger dig, fordi når man har behov for at skære i sig selv, så er det ofte fordi der er noget man er rigtig, rigtig ked af. Nu ved jeg ikke om det er sådan for dig, men hvis det er tilfældet, så synes jeg du skal gå ind på denne hjemmeside og læse lidt om det at gøre skade på sig selv og måske endda tage kontakt til foreningen, der har hjemmeside. Tit hjælper det nemlig at få talt om det man er ked af.
Kan du passe på dig selv!
Mange hilsner
Bryd Tavsheden