11/03/2024
Min mor og hendes kæreste har presset mig ud i noget jeg ikke havde lyst til
Jeg tror jeg har været ude for sexuel overgreb
Min mor har haft mange kærester men hun har haft en der var rigtig glad for tanken om mig der hade sex.
Min mor er ragtig glad for sex så maget at min mor og hendes kæreste tvang mig til at vælge sex legetøj og da det kom pressede de mig til at bruge det og bage efter skulle jeg fortelle hvordan det føles og hvad jeg gjorde med det.
Også slev om jeg sagde jeg aldrig ville bruge sådan noget.
Hvad skal jeg gøre

Svar
Hej du!
Hvor er det godt du skriver ind.
Du skriver, at din mor og hendes kæreste har presset dig ud i en seksuel situation, som du ikke selv har haft lyst til. Jeg kan virkelig godt forstå, at det var en ubehagelig oplevelse for dig. Det er slet ikke okay eller på nogen måde passende, at din mor og hendes kæreste involverer dig i deres sexliv. Det vil jeg beskrive som seksuelt grænseoverskridende adfærd og ikke noget der hører sig til. Jeg forstår din følelse af at være blevet presset og jeg er ked af, at de ikke lyttede til dig, selvom du endda prøvede at sige fra.
Du spørger i dit brev, hvad du skal gøre. Til det har jeg flere ting jeg gerne vil nævne.
Det er først og fremmest vigtigt, at du får talt med nogle voksne om din oplevelse. Det kunne være en god idé at tale med din far, en bedsteforælder eller en anden voksen om dine oplevelser. Måske du har en lærer eller en vens forælder, som du synes virker sød, og som du kunne være tryg ved at tale med? Det er vigtigt, at der er nogle voksne, som ved hvad du oplever derhjemme og som kan hjælpe dig væk fra situationen med din mor og hendes kæreste.
Når jeg prøver at forestille mig at være i dit sted, tænker jeg ikke det må være særlig rart at være hjemme hos din mor - særligt ikke når din mors kæreste er hjemme. Jeg kan derfor også tænke, om det måske også kunne være rart for dig at komme lidt væk fra din mor. Kunne du f.eks. tage over til noget andet familie og bo for en tid eller overnatte hos en veninde i nogle dage en gang i mellem? Hvis du føler du mangler nogen at tage hen til vil jeg opfordre dig til at tjekke Joannahuset ud (Joannahuset.dk), som er et krisecenter for børn og unge, som har brug for at komme hen og sove et andet sted end derhjemme. Dér vil der også være voksne, som du kan snakke med.
Du er også altid velkommen til at skrive ind i chatten man-fre kl. 17-20 eller ringe på telefonen man-tors kl. 17-20 på tlf. 44 45 20 91. Så kan vi høre mere om din situation og hvordan vi kan hjælpe dig.
Jeg håber, at mit svar bragte noget med sig, som du kan bruge.
De bedste hilsener
Bryd Tavsheden