13/03/2024
Hvad skal jeg gøre
Jeg voksede op i et hjem med vold, sexuele overgrab, omsøgsvigt og mental misbrug
Jeg bor lige hjemme hos min mormor
Men jeg er stadig selv skade og jeg lider af angst, depression og stress
Jeg har rigtig sværte ved livet jeg prøvede at slå mig selv ihjel da jeg var 12 år gammel jeg har stadig slev mords tanker.
Folke omkring mig kender ikke min histore og forstå ikke hvorfor jeg er som jeg er og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare dem det
Hvad skal jeg gøre

Svar
Hej,
Det lyder virkelig hårdt med de ting du beskriver. Ingen børn skal vokse op i et utrygt hjem, hvor man er udsat for vold, overgreb, omsorgsvigt og mental misbrug.
Det lyder til, at du har haft og fortsat har det rigtig svært. Det skal du have hjælp til, for ingen skal gå rundt at have det sådan som du har det. Hvor er det godt, at du skriver herind. Jeg tænker, at det for dig, måske vil være rigtig godt at få nogen at snakke med så vi kan hjælpe dig bedst muligt. Du kan ringe ind til vores rådgivningstelefon og få en snak med en af vores dygtige rådgivere, som vil lytte og give dig redskaber til, hvordan du måske kunne dele din historie med nogen, som du føler dig tryg ved. Det er også muligt for dig, at få et fysisk rådgivningsforløb, hvis det kunne være noget for dig. Hvis du vil vide lidt mere omkring hvad det går ud på, så er du velkommen til at ringe ind på telefon: 44 45 20 90 imellem kl. 9-15 eller skrive til os på chatten, som har åbent mandag-fredag mellem 17-20.
Vi håber, at du vil kontakte os yderligere så vi kan hjælpe og rådgive dig bedst muligt.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden