19/03/2024
Min veninde og crush er blevet kærester. Må jeg være sur?
Min "veninde" tog mit crush fra mig, og nu er de kærester. Har jeg ret til at være sur på hende?

Svar
Hej,
Tak for dit brev!
Du fortæller, at din veninde og dit crush er blevet kærester, og du spørger om du må være sur på hende.
Jeg kan sagtens forstå, hvorfor det er svært at se sin veninde og sit crush finde sammen. Og det er helt naturligt at ønske, at det var en selv. På den anden side, kan man heller ikke styre andres følelser. Måske giver det mening at stille sig selv spørgsmålet: hvordan ville jeg have det, hvis jeg var blevet kærester med en af mine veninders crush, og det var en jeg virkelig godt kunne lide?
Når det så er sagt, er det naturligt at blive ked af det. Er det noget du har snakket med din veninde om? Måske I kunne få en god snak om, hvordan I kommer videre i jeres venskab.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Jeg vil opfordre dig til at skrive ind til GirlTalk, hvis du har brug for at snakke mere om det. De har en masse gode råd og vejledning om venskaber. Find deres rådgivning her: https://www.girltalk.dk/vores-tilbud/chat-med-os/#
Mvh
Bryd Tavsheden