07/11/2019
Min mor taler grimt.
hej....
jeg forstår ikke hvad det er jeg gør galt. jeg har måske nogle udfordringer i forhold til min psyke, men jeg føler stadig ikke det min mor gør er okay.
hun skal altid påpege mine fejl, sige nedladende ting og nogle gange siger hun også hun godt kan forstå jeg vil dø, det ville hun også hvis hun var mig. jeg kan bare snart ikke mere... jeg er i sidste ende rigtigt bange for hende

Svar
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver til os.
Det lyder ikke godt at din mor taler grimt til dig og påpeger dine fejl. Det lyder helt skrækkeligt som hun taler til dig om at dø.
Du skriver selv at du måske har nogle udfordringer med din psyke, så jeg tænker på om du har nogle kontakter der arbejder med dig ? En læge, en socialrådgiver, en lærer eller en pædagog. For hvis du har sådan en kontakt, så tænker jeg at du skal tale med dem, for jeg tænker at du har brug for hjælp til at klare tingene. Og din mor har måske brug for hjælp til hvordan hun skal være overfor dig.
Jeg tænker også at du kunne skrive til vores chat og tale lidt mere om hvad vi kan støtte dig med.
Mange hilsner Herdis