22/03/2024
Nu har jeg et problem med at blive rørt lige meget hvem det er
Jeg begyndte at skrive med den her fyr. Han boede ret tæt på mig og efter et par dage efter at have skrevet med ham aftaler vi at mødes fordi jeg ville ikk gå flere skridt uden at have mødt ham. Vi siger begge at vi mødes for at se om der er potientiale. Jeg ender med at gøre en masse ting på en aften selvom jeg sagde nej flere gange og nej jeg kunne ikke bare løbe. Han lå og krammede mig så han holdte om mig faktisk ret hårdt. Nu har jeg et problem med at blive rørt ligemeget hvem det er.

Svar
Hej,
Det er rigtigt stærkt af dig, at række ud, og skrive ind til os. Det kan være svært at åbne op om situationer som den du beskriver, og det er rigtigt godt at du vælger at skrive ind.
Jeg læser dig skrive, at du har mødtes med en dreng, som du har skrevet med. Du skriver, at der skete ting, selvom du sagde "nej", og at han holdte dig fast ret hårdt. Jeg vil gerne starte med, at fortælle, at det faktisk er ulovligt at fortsætte med at røre, hvis nogen har sagt "nej".
Det du beskriver lyder meget alvorligt, og jeg kan godt forstå, at du er påvirket af den her meget ubehagelige situation du har stået i. Jeg synes det er meget vigtigt, at du får snakket med nogen tæt på dig om den her situation. Det kunne være for eksempel være en af dine forældre, en lærer eller en pædagog som du føler dig tryg med.
Hvis det er meget svært for dig, at åbne op for nogen af dem jeg har nævnt, er du meget velkommen til at ringe ind til os på tlf. 44 45 20 90 mellem kl 17.00 og kl. 20.00. Det er helt anonymt. Vi vil meget gerne lytte til hvad du har at sige, og støtte dig så godt vi kan. Måske du i denne telefonsamtale kan samle mod til, at snakke med en voksen om det du har oplevet.
Du skriver, at du nu har svært ved at blive rørt, lige meget hvem det er. Når jeg læser det, bliver jeg bekymret for dig. Men jeg vil også gerne have, at du ved, at det kan være en naturligt reaktion, når man oplever at ens grænser, er blevet overtrådt. Altså når man oplever, at personen fortsætter selvom man siger "nej".
Heldigvis kan man godt få det godt igen, men det er meget vigtigt, at man snakker højt om det der er sket.
Jeg håber at du ringer ind til os, eller får snakket med en tryg voksen om det der er sket. Det er ikke okay, og det er ikke din skyld.
Jeg sender en masse varme tanker din vej, og håber på at høre fra dig igen.
Mvh,
Bryd Tavsheden