22/03/2024
Er forskelsbehandling en form for psykisk vold?
Hej,
Hvordan håndtere man forskelsbehandling mellem søskende, hvis man ikke bare lige kan snakke det ud med sine forældre? - eller andre voksne for den sags skyld.
Og er forskelsbehandling en form for psykisk vold?

Svar
Hej,
Jeg kan ikke ud fra dine korte beskrivelser vurdere om der er tale om psykisk vold. Men jeg kan forstå, at du står i en situation hvor du ikke trives, og hvor du ikke føler du kan tale med dine forældre om hvordan du har det.
Du skriver også, at du ikke føler du kan snakke med andre voksne om det.
Derfor synes jeg det giver god mening, at snakke med et anonymt rådgivningstilbud. Her kan du snakke frit om hvordan du har det, og rådgiverne kan også hjælpe dig med, at finde frem til en person i dit liv du kan snakke med om din situation. Jeg tror det vil hjælpe dig rigtig meget, at sætte flere ord på dine tanker og følelser med en du føler dig tryg med. Det kan være et starts-skud, at ringe ind.
Du kan ringe til os på tlf. 44 45 20 90 alle hverdage mellem kl 17.00 og kl 20.00.
Vores chat-rådgivning er også åben i samme tidsrum, hvis du føler dig mere tryg ved, at række ud på den måde.
Mvh,
Bryd Tavsheden