26/03/2024
Min papfar bliver hele tiden sur på mig, uden grund
Har det ik så godt en gang hade jeg våd hår og vi skule gå jeg skynde mig tørre hår og så bliver min papfar sur og hiver i mit hår og svinger det til siderne og jeg siger avv stop og nu har jeg røde mager i min hovede bund ples hjælp mig han bliver sur Helle tiden over ikke noget 😭

Svar
Hej, mange tak for dit brev.
Det jeg læser er, at du oplever at din papfar ofte bliver sur på dig. Du føler ikke, at der er en grund, og kan ikke rigtig forstå hvorfor han dog opfører sig sådan.
Jeg læser også, at han kan finde på, at hive dig i håret og tage fat.
Først vil jeg sige, at det aldrig er i orden at tage fat, ruske eller hive i håret- heller ikke hvis man er sur. Det er jeg ked af at du oplever. Det kan virkelig ikke være rart at være i.
Har du mon snakket med din mor om det? Eller måske du har en biologisk far, eller et andet familiemedlem du er tæt med? Jeg tror, at du kunne have rigtig godt af, at tale med dem om det.
Måske de så kan hjælpe dig med at tale med din papfar om de oplevelser du har haft hjemme hos ham.
Du er også velkommen til at skrive ind på chatten.
Så kan vi tale lidt mere om hvordan du har det, og måske hjælpe dig med at finde ud af hvordan du snakker med din mor, hvis du synes det er svært.
De bedste hilsner,
Bryd tavsheden