28/03/2024
Min mor snakker grimt til mig
Hej
Jeg er en pige på 16 år, som går i niende klasse fra Aalborg
Jeg har altid boet sammen med min fordi jeg ingen kontakt har til min biologiske far. Her de seneste to pt har min mor været meget efter mig omkring min skole… Hun kalder mig for en masse ting som ikke er særlig behaligt at hører fra sin egen mor. Hun kalder mig uduelig, at jeg skal til at tage mig sammen OSC. Vi sad til et forældre møde hvor hun sider og kalder mig uduelig foran mine lærer. Hun kan også finde på at blive sur på mig hvis jeg ikke kommer hjem med et 12 tal. Alt under 12 og 10 er dårligt i hendes verden. Så jeg ville hører om det er en eller anden slagt form for vold. Og om i kan hjælpe mig med at finde ud af om jeg kan flytte hjemmefra i en alder af 16. Og også hvordan jeg kan snakke med min mor om de her ting uden hun bliver sur…
Kærlig hilsen pige på 16 fra Aalborg

Svar
Kære du.
Tak for dit brev.
Jeg er ked at at høre, hvordan din mor snakker til dig. Det vil jeg prøve at hjælpe dig med.
Du spørger om det er vold, når din mor snakker grimt til dig.
Det skal jeg vide lidt mere om, før jeg kan give dig et svar på om din mor udsætter dig for vold. Men helt generelt handler psykisk vold om at man gentagende gange bliver nedgjort, manipuleret eller tilsvine. Kan du genkende det i din mors behandling af dig ?
Det er i hvert fald slet ikke okay, det du fortæller din mor gør og siger ! Det håber jeg at du ved.
Så spørger du, om du kan få hjælp til at få en bolig?
Du skal og fortjener at få noget hjælp i din situation ! Du har ret til at leve et ungdomsliv, uden den behandling og det skal kommunen hjælpe med. Ved de mon hvad der foregår?
Hvis de ikke gør, så vil vi gerne hjælpe dig! Gå ind på vores hjemmeside og læs om vores samtaleforløb. Det er gratis og anonymt og kan sagtens gøres over telefonen.
Du kan også række ud til et familiemedlem eller andre du er trygge ved ?
Det er vigtigt at du ved at det ikke er din skyld eller dit ansvar overhovedet. Håber vi hører fra dig om et samtalefoløb.
Mvh Anders