06/04/2024
Min mor råber meget af mig, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
Min mor har en eller anden Sygdom og hun har lige mistet sit arbejde og nu skal min far arbejde vildt meget og jeg er ordblind og skaber nogle udfordringer i dagene men nu kommer vi til det min mor råber vildt meget af mig og jeg råber til bage men nu er jeg stoppede med at råber til bage og jeg ved ik hvad jeg skal gøre

Svar
Kære du,
Mange tak for dit brev! Jeg beklager mit sene svar - vores system har drillet os.
Du fortæller at din ofte mor råber af dig, og at du før i tiden også har råbt af hende. Du er fortvivlet i forhold til hvad du skal gøre, hvilket jeg godt kan forstå!
Det kan være utrygskabende, når en forælder reagerer på den måde, og det er helt forståeligt, at det påvirker dig. Du nævner at din mor har mistet sit job, er syg, samtidig med at din far arbejder meget, hvilket måske kan forklare din mors reaktioner, selvom det naturligvis ikke er en undskyldning.
Har du overvejet at tage en samtale med din mor om det? Det kan være, at hun ikke er klar over, hvordan hendes adfærd påvirker dig, og at samtale kan hjælpe med at løse nogle af udforingerne, I står overfor. Er det en mulighed at snakke med din far og dele dine bekymringer og frustrationer med ham?
Hvis du allerede har forsøgt, ikke hvis det af andre årsager ikke er en mulighed, så vil vi meget gerne snakke med dig om det! Du er meget velkommen til at skrive på vores chat mandag-fredag mellem kl. 17-20, eller ringe ind mandag-torsdag i samme tidsrum .
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mvh
Bryd Tavsheden