16/04/2024
Min kæreste har det svært derhjemme, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
Jeg har en kæreste som ik ved om hun skal sige noget til hendes kommune fordi hun ik har det godt der hjemme så ved ik hvad jeg skal gør

Svar
Hej,
Tak for dit brev!
Du fortæller, at din kæreste ikke har det godt derhjemme og overvejer at fortælle kommunen om det. Du fortæller ikke, hvorfor hun ikke har det godt og på hvilken måde det påvirker hende, men jeg kan godt forstå at det er en svært situation for dig at stå i som pårørende. I sidste ende er det op til din kæreste at henvende sig til kommunen. Det du kan gøre er at støtte hende i hendes beslutning. Det kan også være, at hun har brug for at fortælle det til en anden voksen, hun stoler på først. Det kan være en lærer eller et andet familiemedlem.
I forhold til dig som pårørende, ville det også være godt, hvis du kunne tale med nogle om det. Har du en god ven eller forælder, der kan du støtte dig i det? Vi ved at man også har brug for støtte som pårørende.
Hvis din kæreste er udsat for vold, har vi mulighed for at hjælpe hende med støtte og rådgivning - også i forhold til at kontakte kommunen. Vi kan også hjælpe dig som pårørende. Du er i hvert fald meget velkommen til at kontakte vores rådgivning. Vores telefon er åben mandag-torsdag mellem kl. 17-20 og vores chat er åben mandag-fredag i samme tidsrum.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mvh
Bryd Tavsheden