16/04/2024
Barndomstraumer og seksuelt misbrug
Hejsa
Jeg erfarer i en sen alder at min Farfar misbrugte mig sexuelt.Jeg kan slet ikke kapere det..men det giver mening !En antagelse og øjenåbner jeg gerne var foruden..Mn Faster blev anbragt på Sprogø til abort og sterilisering..Også min Farfars værk..Jeg lever et godt liv nu..Men har ikke altid gjort det!Jeg forstår så først nu..

Svar
Hej med dig.
Først og fremmest vil jeg nævne, at det er rigtig sejt af dig, at du skriver ind til os.
Det lyder som en hård og svær omgang for både dig og din faster, og jeg kan godt forstå, at det har påvirket dig i mange år. Det er vigtigt at få hjælp til disse traumer, da de kan påvirke dig med følelsen af skyld, angst og frygt.
Jeg tænker, at det vil være godt for dig med noget psykologhjælp, så du kan få noget hjælp til at komme videre fra, hvor du står nu.
Du kan også kontakte Center for seksuelt misbrugte, der er eksperter på dette område.
Her er et link til deres side: https://csm-danmark.dk/
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke.
Mvh
Bryd Tavsheden