12/11/2019
Jeg har cuttet siden jeg var 10
Cutting
Hejsa jeg er en pige på 14 år og mit liv er fuckt op jeg har cuttet siden jeg var 10 ca. og har har aldrig fortalt nogle det fordi jeg er bange for deres reaktion

Svar
Kære du
Tak for dit brev, og tak fordi du fandt modet til at skrive til os. Du skriver, at du ikke har fortalt til nogen at du cutter, men du skal vide, at dit brev til os, er et modigt første skridt. Jeg vil prøve at svare lidt på dit brev og så vil jeg give dig nummer og hjemmeside til en organisation, som jeg ved, vil kunne hjælpe og støtte dig bedre end vi kan.
Cutting er alvorligt og derfor er det vigtigt at du får hjælp til at stoppe. Jeg ved det er svært at stoppe, og i øjeblikket kan det virke, som den helt rigtige løsning at skære i huden. Det må ikke være selvskade, der er løsningen på alt det kaos, der er inde i dig. Du skriver, at du er bange for andres reaktioner, og det får mig til at tænke på hvilke reaktioner du tænker andre vil have? Jeg tænker på, om du mon vil kunne finde støtte i din mor, far eller en god veninde, hvis du turde åbne op for dem? Det vigtigste er, at du får god hjælp til at komme ud af din cutting og også får hjælp med alle de tanker som fylder i dig. Du fortjener at blive en glad 14 årig, der ikke har et fucked up liv, som du skriver. Men det betyder, at du skal turde at fortælle nogen om din selvskade, og hvad der fylder i dit liv.
Jeg håber, at du vil bruge mit svar og mine tanker til at turde kontakte Landsforeningen mod Selvskade, som har dygtige rådgivere, der vil kunne hjælpe og støtte dig. De kan måske også hjælpe dig med hvordan du får snakket med en voksen, som du er tryg ved, familie, lærer, venindes mor eller en helt fjerde person.
De har både chat og telefonrådgivning, som er åben mandag-torsdag klokken 16-19.
Telefonnummer er 70101818. Deres hjemmeside er lmsos.dk.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Venlig hilsen
Kirstine