18/04/2024
Jeg prøver virkelig at få venner
Jeg har ikke venner. Jeg prøver virkeligt altid at få venner, men jeg bliver altid ignoreret. Jeg tror fordi jeg ikke er så smuk som dem. Eller måske fordi der er ikke nogen der forstå hvad jeg siger. Jeg er nemlig ikke fra Danmark og er ikke så gode til at tale på dansk.

Svar
Kære du
Det lyder ikke rart, at du har svært ved at få venner eller oplever en følelse af at blive ignoreret. Det lyder som om, at dem du er i blandt, ikke er særligt imødekommende. Det kan de ikke være bekendt.
Men hvor er det smukt og sejt du skriver ind til os og trods alt virkelig prøver at få venner. Det kræver mod - og det er der mange der ikke har.
Det vi er bedst til at svare på i Bryd Tavsheden, er at hjælpe med at tale om voldelige overgreb - det kan være psykisk eller fysisk vold - på en måde hvortil vi kan hjælpe med håndteringen så volden kan brydes.
Må jeg spørge dig, om du har talt med nogen om, hvordan du har det? Det kunne måske være en forælder, en søskende eller en lærer? En du føler dig tryg ved. Det er vigtigt at du taler med nogen om det, for den følelse er ikke rar at gå med alene. Ellers foreslår vi at du kontakter børnetelefonen her: https://bornetelefonen.dk/kontakt-os/
Hvis du eller nogen du kender er udsat for vold, så er du eller I altid velkommen til at kontakte Brydtavsheden.
Mange varme hilsner
Bryd Tavsheden