19/04/2024
Uvenner med mor.
I weekenden kom jeg hjem fra fest og min mor blev sur på mig og råbte af mig fordi min bror sagde jeg havde haft noget med en fyr hun siger så til mig at jeg har til sommer til at bestemme mig for om jeg vil være med i familien eller jeg vil være mig selv og skulle sejle min egen sø. Ligesiden der har vi ik snakket om det og jeg vil bare gerne flytte min mor er en type der bliver hurtigt sur ig jeg har altid været bange for hende jeg har fået tilbudt af min kammerat at jeg kan være hos ham da han ved det hele hvad gør jeg

Svar
Kære pige på 17 år.
Tak for dit brev, det er godt at du skriver.
Du skriver om en enkelt episode og at din mor altid hurtigt bliver sur.
Det er rigtig trist at have en konflikt med ens mor, du skriver ikke om din far. Bor I mon sammen med ham ? Og kan du tale med din far om hvordan du har det ? Eller er der andre du kan tale med ? en tante eller en bedstemor ?
Det bedste ville jo være hvis din mor og dig kunne få talt om episoden. Jeg tænkerat din mor har sagt det med at flytte fordi hun har været sur, men det er jo en rigtig dum trussel.
Jeg har svært ved at rådgive dig om du skal flytte. Du er ikke så gammel, har du job, kan du betale for dig selv? Og hvad hvis din kammerat alligevel ikke kan have dig boende. Jeg synes det lyder som en hurtigt og ikke gennemtænkt beslutning.
Hvis du skal flytte skal du nok finde din egen bolig. Er der kollegie eller ungdomsbolig der hvor du bor ? Måske har kommunen en ungdomsrådgivning som du kan tale med om bolig.
Aller mest håber jeg at du og din mor kan tale sammen igen og få lavet nogle regler om fester og hjemmetider og lignende.
Du kan også skrive til vores chat og få snakket med en rådgiver.
Mange hilsner
Brevkassen.