26/04/2024
Jeg har oplevet noget traumatisk
Hej jeg har oplevet noget traumatisk som jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere, så jeg skriver til jer da jeg har set i giver gode råd og lytter gerne, for to år siden havde jeg en flirt/kæreste som jeg var sammen med, denne pige var mega forelsket i mig jeg kunne også godt lide hende men var ikke forelsket i hende, jeg syntes hun var cool og sød og vi havde en okay Vibe. En dag vælger jeg at fortæl hende at det ikke kommer til at gå fordi jeg ikke har de samme føelser for hende som hun har for mig.. og det tog hun ikke særligt pænt hun begyndte og komme foran mit hus og banke på min dør, og Vil snak med mig. Men jeg åbnede ikke døren da jeg havde fået nok. Jeg havde allerede i forvejen forklarede hende at jeg ønskede alt det bedste i livet og forklarede hende at hun fortjener nogen som kommer til at elske hende. og at vi burde stop alt det her. Det blev hun mega Sur over… så hun valgte at beskylde mig for noget af det groveste man nogensinde kan beskylde nogen for og det var jeg sku have voldtaget hende. (det skal lige siges vi har aldrig haft sex eller lavet noget seksualt sammen). Jeg begyndt og gå i panik og tænke hvordan kan hun sige det når vi aldrig har haft sex eller gjordt noget seksuelt sammen. Så spurgte jeg hende hvorfor hun siger det, men det havde hun ikke noget svar på. Så jeg blokerede hende og forsat mit liv… som tiden gik fik jeg det psykisk dårligere dårligere jeg var så ked af det, meget angst provokerede. og tænkte egentlig bare jeg vil begå selvmord.. fordi at jeg var bange for hvad hun mon kunne finde på.. efter 6 måneder valgte jeg at skrive til hende og fortælle hende at det simpelthen ikke er iorden og beskylde nogen for sådan noget ondt noget. Hvor hun så svare at hun ikke havde beskyldt mig for voldtægt.. og at hun ikke kender noget til det. Og bare benægtede benægtede… og til sidst fik jeg en undskyldning.. som jeg accepterede… men det bare som om det ar hun har givet mig ikke går væk… jeg bliver mega ked af det når det er jeg tænker over det.. også selvom jeg har fået en undskyldning…. Jeg tør ikke kommer i nærheden af nogen piger mere…

Svar
Kære du.
Tak for dit brev. Hvor er det godt at du skriver ind.
Jeg kan godt forstå, at din oplevelse fylder hos dig og kan være svær at håndterer. Når jeg læser dit brev, læser jeg at du har gjort hvad du kunne for at gøre det forbi på en fin og god måde:)
Du skriver at hun blev mega sur og beskyldte dig for voldtægt og det uden at i har haft noget seksuelt sammen, det kan hun ikke være bekendt og det har du på ingen måde fortjent, det håber jeg du ved. Du skriver også at du efter et halvt år kontakter hende igen og fortæller at det ikke er orden det hun har gjort. Jeg synes det er mega sejt, at du konfronterer hende og det gør mig glad at du i sidste ende fik en undskyldning. Men det ændre ikke på, at du har det psykisk dårligt, at du er ked af det og at selvmord har været i dine tanker. Jeg forstår også at, du stadig bliver ked af det og at du holder afstand til piger, måske fordi du er bange for nye beskyldninger? Sådan skal det ikke være, du har ret til et ungdoms liv med flirt og sjov;) og jeg tænker at du har brug for hjælp til at få tilliden tilbage.
Det er ikke godt for nogen at gå rundt med sådanne oplevelser og tanker for sig selv.Jeg kan ikke lade være med at tænke på om du mon har talt med nogen om det. Ellers vil jeg anbefale dig, at fortæller det til en du har tillid til, det kunne være dine forældre, en ven eller måske en lærer.
Hvis det er svært for dig, at finde en du har tillid til er du velkommen til at chatte ind til os. Chatten har åbent mandag- fredag fra kl 17-20 eller du kan ringe ind anonymt mandag- torsdag mellem 17-20.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, alt det bedste til dig.
Kh. Bryd tavsheden