19/06/2024
Udsat for vold og tanker om fremtiden
hej jeg har livet med psykisk vold og fysisk vold hele mit liv i min familie det var to mænd der nu har påvirkede mig i dag med mange ting forsimple. kan jeg ikke lide og snakke med mænd længere og nu kan jeg ikke lide min krop og mig selv fordi de ned gjorde mig hele tiden. jeg er træt af at være bange for det kan ske igen. jeg ved ikke om jeg kan klar at liv sådan mere at mine tænker siger hele tiden jeg ikke er gode nok og jeg skal tabe mig og træne hårdt selv om jeg kun vejer 57 kg og nok ikke skal have det tænke men jeg kan ikke få det væk og jeg træner ca 4 eller 5 gange om ugen fordi jeg er gymnast og ikke synes jeg er gode nok selv om jeg kan nogle vilde spring synes jeg det stadig og selv om min drøm er at komme på Danmark holdet ind for gymnastik så ved jeg ikke om jeg stadig skal gå efter det drøm fordi jeg føler ikke jeg er gode nok og ikke passer ind der fordi jeg har adhd og autisme og angst nu har jeg ikke mere tid til at skrive mere men håber i kan hjælp mig

Svar
Hej og mange tak for dit brev til Bryd Tavsheden.
Du skriver om mange ting, som du har været udsat for og om de tanker du gør dig om det, du har været udsat for af psykisk og fysisk vold og om træning. Det lyder som nogle voldsomme ting, du har været udsat for, det kan jeg godt forstå fylder meget hos dig. Det at blive udsat for fysisk og psykisk vold, som du skriver kan godt påvirke hvordan man oplever sig selv. Og det kan man opleve i situationer, hvor man slet ikke regnede med det.
Det at du fortæller om hvad du har været udsat for er rigtig sejt, og det er godt at du skriver, så vi bedre kan hjælpe dig. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig og måske kan det være noget for dig at komme til at tale med nogen herinde, som vil kunne hjælpe dig mere præcist end jeg kan i et brev. I vores samtaleforløb, får du din helt egen rådgiver, som du kan tale med, gratis og anonymt. Vi hjælper dig med at bearbejde dine oplevelser, få styr på tanker og følelser og giver dig konkrete råd, til hvad du kan gøre i netop din situation. Du vælger selv om du vil komme alene eller sammen med en ven/voksen.
Samtalerne kan enten foregå online eller ved fysisk fremmøde. Det er helt op til dig hvad du har det bedst med.
Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe ind til os eller skrive i vores chat alle hverdage mellem kl. 17-20, hvis du hellere vil det.
Jeg håber, at du får det bedre og vi vil meget gerne hjælpe dig.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden