26/06/2024
Min far slår mig
Min far slår mig dagligt hvad gør jeg han har slået mig siden de blev skilt for et par år siden og jeg har altid store trøjer og lange bukser på skole på grund af mærkerne og mine lærer spørger tit om jeg ikke har det varmt og jeg svarer nej og jeg klæder altid om på toilettet til idræt for jeg er bange for at de andre piger ser mine mærker og ar og jeg tør ikke at række ud til nogen for hvad ni hvis det ikke lykkedes at få mig ud af hans hjem så vil han jo bare slå mig mere
Kh en traumatiseret pige

Svar
Kære traumatiserede pige
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver herind, og gerne vil have hjælp og råd. Du fortæller, at din far slår dig, og du skjuler dine mærker på kroppen. Det er helt vildt hårdt og svært for et barn, at blive slået af en forældre.
Du skriver ikke noget om din mor, så måske bor du mest eller kun hos din far.
Når man bliver slået og kun er 12 år gammel, så skal man have hjælp fra nogle voksne. Voksne er forpligtet til at hjælpe en, når man fortæller at man bliver slået. Det står i loven, at man ikke må slå børn, og at børn skal have hjælp hvis det sker.
Du er så stor nu, at man skal lytte til hvad du siger. Når du fortæller at du bliver slået og ikke vil bo hos din far, så skal kommunen hjælpe dig. Måske skal du bo hos din mor hvis det er en mulighed. Du skal i hvert fald ikke bo hos din far, når du bliver slået hver dag.
Jeg synes du skal tænke over, hvilken voksen du bedst kan lide og stoler mest på. Så skal du fortælle at du bliver slået hver dag. Det er den eneste måde, du kan få hjælp og du kan komme til at bo et sted, hvor du kan føle dig tryg og glad.
Jeg ved godt, at det kan være rigtig svært at tale om, og du måske er nervøs for hvad der skal ske. Jeg håber du har modet til det, så du kan få det bedre og få en hverdag uden vold.
Kærlig hilsen
Jesper /Bryd Tavsheden