03/07/2024
Min kæreste kører på mig og jeg overgiver mig
Min kæreste går mentalt på mig hvis hun ik får sin vilje eller ikke går hendes vej, hvis vi diskutere ender det med at hun skrider og venter på jeg panikker for så at ringe igen og jeg så overgiver mig og gir hende ret.

Svar
Hej med dig!
Tak for at dele dine oplevelser.
Jeg vil starte med at fortælle dig, hvad jeg hører dig sige og prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.
Du fortæller at din kæreste går mentalt på dig, når hun ikke får sin vilje. At hun skrider og venter på at du panikker og at du så giver hende ret og på den måde overgiver dig.
Det lyder virkelig ubehageligt at være i! Det er jeg ked af på dine vegne.
Det lyder også for mig som om, at magtbalancen er skævt i jeres forhold? Hvis i har en konflikt, så kan hun "vinde" hver gang, fordi hun ved at du panikker og overgiver dig. Er det sådan du oplever det?
Konflikter i parforhold er mega svære. Når man har en konflikt med en kæreste, så rammer det oftest ned i noget dybt i os og det påvirker os, fordi vi ikke har lyst til at konflikten skal udvikle sig, så vi mister vores partner. Vi ser mange unge, som vælger at passe på deres forhold fremfor at stå op for sig selv - kender du mon det?
I den her situation er det vigtigt, at vi får dine værdier på banen og vi skal have dig frem igen. Hvis du lige tænker over det, helt for dig selv, er det så okay for dig, den måde jeres forhold kører på omkring konflikter? Hvis ikke - så er det vigtigt, at du gør noget ved det!
Det betyder, at du skal sige fra, når du føler at dine grænser bliver overtrådt.
Og det kan være pisse svært - det ved vi alt om. Derfor har vi et tilbud, hvor vi gerne vil hjælpe dig. Vi har gratis og fortrolige samtaleforløb, hvor vi netop arbejder med at forebygge og stoppe kærestevold. Jeg kan ikke fortælle dig om det er kærestevold du er udsat for - der skal jeg bruge flere informationer. Men det er i hvert fald en usund dynamik, der spiller sig ud mellem jer - og det kan vi hjælpe dig med.
Gør dig selv den tjeneste, at skriv til os på samtaler@brydtavsheden.dk - så kan vi fortælle mere om forløbet.
Og husk at det kun er dig, der kan passe på dine værdier og grænser - det er jo kun dig der kender dem.
Alt det bedste, Anders