26/11/2019
En masse problemer i vores forhold
Hvad forgår der ?
Min kæreste og jeg har været sammen i 1,5 år og vi har boet sammen i 1 år.
Der har været en masse problemer i vores forhold.. jeg føler at jeg skal passe på med hvad jeg siger og vil deltage i. Min kæreste har det med at blive rigtig vred hvis jeg fortæller om noget, der har gjort mig ked af det den typiske reaktion er at han enden vender mig ryggen eller skyder tilbage .. ofte når ham vender ryggen til mig og ikke vil tale bliver jeg rigtig ked af det, han er virkelig dårlig til at trøste mig han kan slet ikke finde ud af det og får ofte at vide “det er din egen skyld du er ked af det”, “ du er den eneste jeg ikke kan trøste” og “du kan jo bare be om et kram”. Jeg ved at hvis jeg siger jeg gerne vil gå en tur med min veninde, eller i byen med nogle veninder får jeg ofte enten en meget sur kæreste, stille kæreste eller en kæreste der prøver at forklare mig “tror du ik vi snart har brug for noget tid sammen” eller “hvorfor vil du så gerne i byen?” Der er mange ting i vores forhold jeg får ondt i maven over.. han kan også i perioder finde på at få et flip og give mig den helt store tur med skæld ud og grimme ord for derefter at sige det var for sjov.. i starten var det meget med at gå fra mig, men nu er det ofte hvis jeg gør ting som at tage ud med en veninde.. hvorfor gør han det? Ved ikke hvad jeg skal gøre, føler mig ikke glad men elsker ham rigtig højt ..

Svar
Kære pige på 21 år
Mange tak for dit brev. Det er godt, at du skriver til os.
Det er tydeligt, at der foregår nogle ting i dit forhold, som ikke er behagelige for dig. Du giver mange eksempler på ting, som din kæreste gør eller siger til dig, og som du oplever som værende virkelig sårende. Du beskriver, at du befinder dig i et dilemma hvor jeres forhold for dig, bærer præg af, at der sker nogle ting, som gør at du får ondt i maven, samtidig med at du elsker din kæreste meget højt. Kunne det være, at han også får ondt i maven af de skænderier og uenigheder, som I har? Hvis du har lyst til at blive sammen med ham, så er det i hvert fald vigtigt, at du overvejer, hvad det er for et forhold du ønsker at være i? Hvordan I to kan få det forhold, som du ønsker? Og om du overhoved kan få det forhold sammen med ham?
Vi vil gerne hjælpe dig ift. de spørgsmål, så hvis du har mod på det, så vil jeg anbefale dig at kontakte os på vores chat, det er helt anonymt, og har åbent alle hverdage fra 16-19.
Kærlig hilsen
Katrine