02/12/2019
Misbrugt af min morfar
hej hedder Mette jeg blive slå siden jeg var Lille er min mor og far og blive tru med en kniv og misbugte er min morfar ved skal jeg gøre

Svar
Hej Mette
Tak for dit brev og fordi du skriver ind til os.
Det lyder som nogle meget ubehagelige oplevelser du har haft, både med dine forældre og morfar.
Jeg kan se på din alder at du er uden for vores målgruppe, men det er vigtigt, at du får bearbejdet de voldsomme oplevelser, som du har været igennem. Såfremt overgrebene fortsat sker vil jeg anbefale at du går til politiet. Det du beskriver her er ulovligt og strafbart. Ellers er det vigtigst at få startet en helings proces og finde støtte til den. Udvælg en person du er tryg ved og del din oplevelse. Det at få sat ord på er et stort skridt i processen. Du har også mulighed for at kontakte Center for Seksuel Misbrug eller Kvisten Nordjylland som vil kunne vejlede dig i forhold til din situation.
Jeg kan blive usikker på, om du mon har den alder, du har oplyst?
Er du under 18 år, er det meget vigtigt, at du får hjælp til at få stoppet, det du oplever. Ingen børn skal opleve overgreb som du beskriver.
Hvis du ikke føler du har en voksen du kan betro dig til, håber jeg at du vil ringe til os. Herinde er du anonym og vi ringer ikke til dine forældre eller skole. Vi vil meget gerne hjælpe dig til at komme væk fra overgreb og støtte dig i at du har ret til at blive passet på. Du kan ringe ind til os mandag-fredag fra 9-16 på tlf.nr. 20 67 05 06.
Du ønskes alt det bedste herfra.
Med venlig hilsen
Marianne