05/12/2019
Jeg tror ikke jeg er i tvivl om hvad jeg bliver udsat for
Jeg tror ikke jeg er i tvivl om hvad jeg bliver udsat for, men jeg har brug for råd til hvordan jeg kommer ud af det, eller for ham til at forstå at det er ham der er gal på den.
Jeg har gennem hele vores forhold ofret alt, mine bedstevenner, min hund, mine veninder, mit job og min familie.. ligemeget hvor meget jeg gør i vores hjem, er det aldrig godt nok.. her er aldrig rent nok og jeg prioritere aldrig vores fælles hjem og ting højt nok. Jeg går for tidligt i seng, trods jeg altid er oppe til midnat og står op igen kl 5 dagen efter for at passe mit arbejde.. når vi diskutere ender det altid med at blive voldeligt, fra vores begge sider af og jeg bliver kaldt alverdens skældsord.. jeg vil så gerne gå fra ham, men alt i mig strider alligevel imod..

Svar
Kære du,
Hvor er det godt, at du skriver til os.
Det lyder som om, at du er i et forhold, som hverken er godt for dig eller din kæreste. Det er bekymrende, at du har opgivet din hund, dine venner, din familie og dit job i et forsøg på at redde forholdet. Og det er meget bekymrende, når du beskriver, at jeres diskussioner ender med at blive voldeligt fra begge sider.
Hvorvidt I bør blive ved med at kæmpe for forholdet, og har brug for redskaber til at snakke bedre sammen, eller om du skal forlade ham, kan jeg ikke vurderer, ud fra de ting, som du skriver. Du beder om hjælp til at få ham til at forstå, at det er ham, der er gal på den, samt om råd til hvordan du kunne komme ud af forholdet.
Vi vil meget gerne høre mere om jeres konflikter, så vi kan råde dig ift, hvad du kan gøre. Hvis du har mod på det, så håber jeg, at du vil skrive til vores chat, hvor vi kan få et indblik i jeres forhold, og derfor langt bedre kan råde dig.
Det er i hvert fald essentielt, at du passer på dig selv, og vi vil gerne hjælpe dig med at mærke dine egne grænser i jeres forholdet. Det er aldrig okay, at blive kaldt skælsord af sin kæreste, og det er aldrig okay, at diskussioner ender i voldelige sammenstød.
Jeg håber, at du har mod på at skrive til chatten, så vi kan hjælpe dig!
Mange hilsner
Sofie