06/12/2019
Bange for at han ikke vil være min ven mere
Hej brevkasse
Jeg har længe overvejet at fortælle min bedste ven om hvordan jeg går og har det. Men jeg er bange for at han ikke vil være min ven mere eller bare ikke kan forstå mig
Kan i give et godt råd

Svar
Kære du,
Det er en forfærdelig følelse, ikke at turde dele sine tanker og følelser med sine nærmeste - og særligt når du er bange for, at han slet ikke vil være din ven efter, eller at han ikke vil kunne forholde sig til det. En sådan reaktion ville selvfølgelig være meget ubehagelig.
Vi vil gerne give dig gode råd. Det er dog ikke beskrevet i dit brev, præcis hvilke problemer, som du går med. Derfor er det svært at give nogle konkrete råd til, hvad du kan gøre.
Et råd som jeg dog vil give er, at du kan skrive til chatten, og fortælle os mere om, hvordan du går og har det, så vi kan hjælpe dig. Du er selvfølgelig også velkommen til at uddybe her i Brevkassen.
Mange hilsner
Sofie