11/12/2019
Tanker om selvmord
kære brevkasse jeg er en pige på 14 år og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre jeg er trist hele tiden og ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv hver eneste dag har jeg selvmordstænker og har lyst til at gøre selv skade jeg har tilkaldt jer mange gange og skrevet til alle mulige forskellige steder hen for at få hjælp men jeg har ikke turde at genføre det som jeg har fået af vide og jeg har ikke nogen som jeg kan åbne mig nok op for. jeg er så forvirret i livet og har bare lyst til at begå selvmord, prøvet at tage en kniv op til min hals men den var ikke skarp nok desværre og ja desværre!! jeg har overvejet at begå selv mord mange gange og lagt planer men har ikke de gode ting til det. jeg vil bare gerne have en gift pille....

Svar
Kære pige på 14 år.
Det lyder som om du virkelig har det svært og samtidig har svært ved at tage imod de råd du har fået, hvilket er helt naturligt, når man har det rigtig skidt.
Det er super sejt at du trods alt skriver til os igen og beder om hjælp, det viser mig, at du er i stand til at trodse de mørke tanker og gerne vil have det anderledes.
Du skriver blandt andet, at du har forsøgt dig med en kniv og ville ønske at du havde en gift pille, hvilket er tydelige tegn på, at du har det rigtig skidt.
Måske har du fået samme råd før, men jeg vil alligevel opfordre dig til at kontakte Livslinien på tlf. 70 201 201, hvor de er gode til at tale med mennesker i krise og med selvmordstanker, som du har.
De har åbent på telefonen alle dage mellem 11-04 og på chatten mandag og torsdag mellem 17-21, samt lørdag mellem 13-17.
Jeg håber du finder styrken til at gøre brug af de råd du får, så du kan komme på den anden side af de triste tanker, for det kan lade sig gøre, når du rækker ud efter hjælp.
De bedste hilsner fra Anja