21/12/2019
Har det svært i familien.
Hej brevkassen
Jeg tror ikke min mor kan lide mig og at hun bedre kan lide min søster min mor bliver sur over næsten alt jeg gør fx mine karakterer eller hvis jeg er 2 min for sent på den så her på det sidste har jeg haft selvmords tanker og haft ideen om at min mor ville blive glad ved det føler lidt at mine venner er min familie har også en far men han er bare lidt ligeglad med mig ved ik hvad jeg ska gøre har også cuttet

Svar
Kære pige på 14 år.
Tak for dit brev, det er trist at høre at der bliver gjort forskel på dig og din søster. Det kan jeg godt forstå at du føler som en svært situation.
Og det er rigtig alvorligt at du har cuttet, det er vigtigt at du får hjælp til at det stopper.
Nu skriver du at du synes din far er ligeglad med dig. Så jeg tænker på om du har andre i familien som du kan tale med ? Måske bedsteforældre eller tanter ? Jeg tænker at du har brug for at tale om hvordan du føler det og få nogle råd til hvordan du kan få en snak med dine forældre om hvordan du føler det.
Måske du også kan skrive til www.girltalk.dk. Dem kan du chatte med og de er rigtig gode til at tale med unge om forskellige problemer.
Mange hilsner Herdis