26/12/2019
Har det svært
Hej brevkasse
Jeg har længe overvejet at fortælle min bedste ven om hvordan jeg går og har det. Men jeg er bange for at han ikke vil være min ven mere eller bare ikke kan forstå mig
Kan i give et godt råd
Mine problemer er at jeg tit har det dårligt de rhjemem ofte føler jeg st jeg ikke er god nok som jeg er. Jeg bliver it overset. Mine forældre har været uvenner i over en måned nu og bange for min mor. Min skole vild nede mig til psykolog mod lin vilje. Hvad skal jeg gøre.
Jeg er bange for at miste ham

Svar
Kære pige på 14 år.
Tak for dit brev.
Det er lidt svært at læse hvad der sker i dit liv, men du skriver at du ikke har det godt. Først vil jeg skrive lidt om din ven. Jeg tror at du skal tale med din ven om hvordan du har det. Næsten alle unge taler med en ven om hvordan de har det og det kan venskabet godt tåle.
Du kan fortælle din ven om hvordan du har det, ikke for at han skal finde en løsning, men for at lære dig bedre at kende.
Og det lyder ikke godt at der er problemer derhjemme, og slet ikke godt at du føler dig bange for din mor.
Jeg tænker at det måske er en god ide at tale med en psykolog, som din skole foreslår.
Psykologen kan hjælpe dig til at klare tingene derhjemme på en anden måde, og psykologen kan forstå dig og de problemer som du har.
Jeg håber at vores råd har givet dig lidt at tænke over, og at du kan følge dem.
Mange tanker til dig.
Herdis