29/12/2019
Er virkelig bange for hende
Min kæreste har mange psykiske problemer og tæver mig i tide og utide, er virkelig bange for hende.. ved ikke rigtig hvordan jeg får hende indlagt

Svar
Kære du på 24,
Hvor er det godt du skriver. Det lyder som om at du står i en yderst ubehagelig situation med din kæreste. At være i et voldelig forhold med èn der er psykisk ustabil, er fyldt med mange ubehagelige følelser og jeg kan godt forstå at du er virkelig bange. Det kan du heldigvis få gjort noget ved og dèt at du skriver herind, viser dit mod og det er lige præcis dèt du får brug for i den næste tid.
Du skriver ikke så mange detaljer, så her følger overordnede råd omkring din situation, som jeg håber du vil gøre brug af.
Allerførst bliver jeg nysgerrig på, at du skriver, at hun tæver dig i tide og utide, at du er virkelig bange og alligevel er det hende du søger hjælp for.
Her vil jeg understrege at det ikke er dit ansvar at eller om hun bliver indlagt. Det skal hun selv ville og sørge for at få hjælp til. Hvis hun ikke er interesseret og motiveret for at få hjælp til hendes voldelige adfærd eller psykiske udfordringer, er der intet du kan gøre for at hjælpe hende, hvis hun er fyldt 18. Så er hun nemlig voksen og ansvarlig for sig selv. Hvis hun er under 18, kan du evt kontakte hendes forældre.
Du er nødt til at hjælpe dig selv i det her.
Jeg vil anbefale dig at kontakte Mandecentret.dk på 70 11 62 63.. De har de fornødne kompetencer til at støtte dig i den situation du er i og hjælpe dig videre. Du kan evt læse lidt på deres hjemmeside.
Jeg ønsker for dig, at du får noget hjælp og støtte, så du kan blive bedre til at passe på dig selv og lære at få sat grænser og fjerne dig fra destruktiv adfærd.
Kærlig hilsen Nita