27/01/2020
Han havde læst mine beskeder
Hej jeg er en pige. Jeg og min kæreste har lidt problem for tiden, som han altid prøver at glemme. Her for ikke så lang tid siden kunne jeg mærke, at jeg ikke følte at jeg elsker ham mere. Så jeg kom frem til, at jeg vil prøve holde en pause fra ham. Jeg viste hvordan jeg skulle fortælle ham det, fordi keg holder af ham. Det var faktisk rigtigt bange for han vil gå fra mig, og jeg ikke vil en finde en bedre end ham. Så jeg ville fortælle ham det på en pæn måde, men savne før jeg sagde til ham. Skrev han til mig, at hans ven var død, og havde været med i bilulykke. Jeg var rigtigt ked af det på hans vegne, og fortalte mig, at han var gode venner med ham her som var død. Han var virkelig ked af det, og han ville ikke rigtigt tale om det, forståeligt. Det hele bare noget lort, og jeg havde ikke lyst til, at alt ti g værre med, at fortælle ham det med en pause når han har det så hårdt nu. Dagen kom da vi skulle være sammen, og jeg havde det rigtigt svært, for jeg var forvirret om jeg skulle sige. Han fortæller mig, at han er ked af det...det kunne jeg også godt forstå. Men han gik stå, og fortalte det hele er løgn. Alt med han ven og bilulykken. Han fortæller mig, at han havde læst mine beskeder med en af mine venner. Det stod noget om at jeg var tvivl om jeg vil holde en pause. Så han håbet på at, hvis han sagde han ven var død, så ville jeg ikke holde en pause fra ham... jeg ved hvad jeg skal gør....skal jeg drop ham, for sådan noget lyver man vel ikke om. Det bare sådan jeg føler han ignorer det, og lader som alt er godt...

Svar
Kære du,
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du har brug for at lufte dine tanker med os, for det lyder meget voldsomt, at han lyver om at hans ven er død. Du er jo bliver berørt af det, og det har fået dig til at overveje, at du måske slet ikke kan tillade dig at gå fra ham. Det lyder til at du har været igennem lidt af en rutchebanetur det sidste stykke tid.
Det er slet ikke okay at han lyver om noget så voldsomt, men han har i hvert fald for en tid- fået det han ønskede, nemlig at du ikke gik fra ham. Så ud fra hans betragtning - har det virket. Det at man forbliver kærester, må aldrig ske på det grundlag at man truer/manipulerer sig til, at en anden person bliver i forholdet. Det er ikke nemt, at skulle gå fra nogen, når man ved, at man kommer til at såre den man går fra, men husk på at et forhold skal gøre jer begge glade, du skal være glad.
Det lyder til, at du har gjort dig en masse tanker om, hvad du vil, og at du måske ikke vil fortsætte med at være kærester med ham.
Det er dig, og kun dig, der kan afgøre det. Måske du stadig er i tvivl og ønsker at tage en snak med ham, om det han har gjort? Fortælle ham hvad det har gjort ved dig? Måske du har behov for at vende det med din mor/far eller en god veninde?
Jeg kan også anbefale at du skriver ind til girltalk.dk, her er det både muligt at få en snak med en rådgiver, men også at skrive med andre unge, og høre deres tanker om det du har oplevet.
Jeg ønsker dig alt det bedste
Venlig hilsen
Kirstine